Testimonial Artur Szydlik, Solution Architect

Als solution architect opereer ik in het hart van de organisatie. Bij innogy zitten we middenin een gigantische digitale transformatie, waarbij alle afdelingen – van de techniek tot de klantenservice – betrokken zijn. Veel processen verlopen al jaren digitaal, maar werken nog te complex. Daarom zijn we voor de hele organisatie bezig al onze datastromen en systemen met elkaar te verbinden, zodat we de dienstverlening naar onze klanten en onze eigen interne bedrijfsprocessen verbeteren.

Binnen mijn functie als solution architect orkestreer ik deze overgang: ik heb de taak om onze tastbare doelen te verbinden met technische it-oplossingen. Voor zo’n grote organisatie als innogy is dat een geweldig uitdagende klus. Ik vind het fantastisch om daar deel van uit te maken en er samen voor te zorgen dat we klantbelang, commerciële doelen en interne bedrijfsprocessen laten samensmelten tot een geheel.

Een mooi voorbeeld vind ik hoe wij naast stroom en gas ook steeds meer producten leveren die gerelateerd zijn aan energie, zoals bijvoorbeeld thermostaten, cv-ketels en isolatiemateriaal. Door deze producten te integreren in de it-processen, en bijvoorbeeld te koppelen aan data over energiegebruik, helpen we onze klanten met energiebesparing en scherpe aanbiedingen, en blijven we tegelijkertijd competitief binnen de markt.

Het unieke van innogy is dat we allemaal een gezamenlijk doel nastreven. We werken Agile, zoeken altijd naar verbetering en zetten mensen in hun kracht. Er werkt hier een grote variëteit aan nationaliteiten en specialisten. Maar wat voor rol je ook hebt, het bedrijf staat altijd open voor goede ideeën. Iedereen luistert naar elkaar.

Kom rechtstreeks in contact over deze functies: