Over innogy

Wij zijn innogy, een energiebedrijf dat elke dag werkt aan een duurzame toekomst. Uit hernieuwbare bronnen, zoals zon en wind wekken we energie op. Daarnaast leveren we stroom en gas bij mensen thuis en aan het bedrijfsleven. We bieden innovatieve oplossingen om slimmer om te gaan met energie, zoals op het gebied van elektrisch rijden en het opwekken van je eigen energie. Hiermee willen het leven van onze klanten makkelijker maken én bijdragen aan een duurzame wereld. Dat maakt innogy de blauwdruk voor een modern energiebedrijf.

innogy is met meerdere merken actief op de Nederlandse en Belgische energiemarkt. Op deze manier bedienen we uiteenlopende doelgroepen met slimme, digitale en duurzame oplossingen.

Om als een van de grootste spelers op de energiemarkt een leidende rol in die markten te blijven spelen, hebben we een stevige ambitie geformuleerd voor onze merken Essent, energiedirect.nl, Powerhouse en Essent.be: we willen voor iedereen de nummer 1 in nieuwe energie zijn. 

Voor iedereen de nummer 1 in nieuwe energie

Om voor iedereen de nummer 1 in nieuwe energie te zijn, moeten we onze groei halen uit vier segmenten. Wij noemen die Commodity+, Energy+, Smart+ en Future+. Daarmee willen we onze doelstelling behalen.

Onze merken

Nieuws

0
SANDER LEENDERS, MANAGING DIRECTOR ENERGIE+, NEDERLAND & BELGIË, BIJ ESSENT
Begin 2017 maakte Sander Leenders de carrièreswitch van Unilever naar Essent, waar hij Managing Director werd van de innovatiegerichte Business Unit Energie+ voor Nederland en België.
1
Albert de Koning (Essent): “Klantinzicht is de zuurstof voor de marketeer”
Essent is in de ogen van potentiële klanten de beste in het WUA-onderzoek naar de online oriëntatie op het afsluiten van een energiecontract in november 2017. In dit interview een gesprek met Albert de Koning, Directeur Marketing bij Essent. Over klantinzicht als zuurstof voor de marketeer, de effectiviteit van multidisciplinaire teams en over sales als service en service als sales.
2
Inhousedag innogy Consulting
Wil jij meer weten over werken bij innogy Consulting? Kom dan naar onze inhousedag op 15 mei.
3
De innogy carrière van collega Bibi Kool
Van Trainee tot aan Strategic Marketeer; Bibi over haar carrière bij innogy.
4
Collega Marloes op het podium bij Emerce Recruitment 2018
Dat we trots zijn op veel van onze projecten schuiven we niet onder stoelen op banken. Maar vorige week werd het extra leuk! Collega Marloes deed haar verhaal op het podium van Emerce.
5
Collega Paul op visite bij windpark Zuidwester in Urk
Collega Paul Vestjens was, als onderdeel van zijn onboardingstraject, op bezoek bij windpark Zuidwester in Urk. Benieuwd naar hoe zijn dag was?
6
Opinie Patrick Lammers
Toekomst van Essent gaat over spouwmuurisolatie én big data. Lees het hele artikel in het Financieel Dagblad van 12 maart 2018.
7
Voor iedereen de nummer 1 in nieuwe energie
Om als een van de grootste spelers op de energiemarkt een leidende rol in die markt te blijven spelen, hebben we een stevige ambitie geformuleerd voor onze merken Essent, energiedirect.nl, Powerhouse en Essent.be: we willen voor iedereen de nummer 1 in nieuwe energie zijn.
8
Hollands talent mag naar South by Southwest 2018, Texas
9
innogy bij SXSW 2017
10
Onze positieve bijdrage in de veranderende energiewereld
11
Een 'branded' Academy: structuur en een leven lang leren
Een op maat gemaakte leerweg opzetten voor alle medewerkers met klantcontact: Essent Zakelijk deed het. Met de Essent Operations Academy kwam er structuur in het opleidingsaanbod én werd geborgd dat iedereen (echt iedereen!) zich continu blijft ontwikkelen. Directeur Operations Joost Fröhlich: “Met een eigen Academy zeg je tegen je medewerkers: wij hechten hier waarde aan.”
12
SXSW NL PITCHCOMPETITIE: DE GEMENE DELER VAN DE DEELNEMERS
De grote gemene deler die ik als juryvoorzitter heb gezien in de pitchcompetitie van New Dutch Wave op SXSW 2017, is dat de 15 Nederlandse startups zonder uitzondering allemaal een waanzinnig goede customer experience bieden. Het legt de lat hoog. Hoe kunnen bedrijven overleven in een markt die de consumenten ondertussen al warm heeft laten lopen voor de customer experience van bijvoorbeeld de GAFA’s?
13
Hackathon IT: Silos are for farmers
innogy IT collega's 24 uur lang in rode Kung Fu Panda T-shirts. Benieuwd naar de reden?